Partner serwisu
Drogi i autostrady

Startuje modernizacja pogranicza Polski ze Słowacją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
04-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PZDW

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Startuje modernizacja pogranicza Polski ze Słowacją
Fot. Google Maps
Przekazano plac budowy wykonawcy modernizacji drogi wojewódzkiej nr 892 od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 897 do granicy państwa. Inwestycja jest częścią polsko-słowackiej współpracy „Łączymy pogranicze Karpat Wschodnich”, w związku z czym również po stronie naszego południowego sąsiada nastąpi modernizacja drogi.

Inwestycję po polskiej stronie zrealizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Sanoka, a jej wartość to 5 720 530,52 zł.

Współpraca na pograniczu

Zadanie związane z modernizacją pogranicza odbywa się w połączeniu polsko-słowackich sił, a dokładniej Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz słowackim: Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja w ramach projektu: „Łączymy pogranicze Karpat Wschodnich / Spájame pohraničie Východných Karpát” realizowanego ramach programu INTERREG Polska-Słowacja 2021-2027.

Po polskiej stronie zmodernizowana będzie DW892 od granicy państwa do wsi Radoszyce o długości 5,2 km, a po stronie słowackie odcinek drogi II/575 Havaj do wsi Malá Poľana o długości 2,6 km. Słowacki projekt kosztuje 4 982 466,77 euro, czyli około 23,4 mln zł.

W ramach programu realizowane są jeszcze dwa inne projekty: „Łączymy pogranicze przez Duklę”, gdzie zadanie polegać będzie na rozbudowie skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 993 i 992 w Nowym Żmigrodzie na rondo, a po stronie słowackiej przewidziano przebudowę dróg: III/3541 i III/3586, a także „Od Beskidu Niskiego po Solinę”, w ramach którego została zmodernizowana infrastruktura zabezpieczająca skarpę w miejscowości Chrewt - po stronie polskiej, a po słowackiej ustabilizowano osuwisko na drodze II/575 za miejscowością Palota.

Zakres prac modernizacyjnych

W ramach zadania na DW892 przewidziano m.in. wzmocnienie konstrukcji nawierzchni jezdni, wymianę konstrukcji nawierzchni w miejscach występowania przełomów, wzmocnienie nośności poboczy czy nawiązanie wysokościowe istniejących zjazdów do nowej warstwy ścieralnej.

Poza tym wykonany zostanie remont nawierzchni bitumicznej parkingów, oczyszczenie rowów wraz z profilowaniem dnia, oczyszczanie przepustów czy naprawa istniejących umocnień rowów drogowych.

Zostanie również uzupełnione oznakowanie pionowe i wykonane oznakowanie poziome. Prace mają się zakończyć w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Droga po stronie słowackiej wykazuje wady w nawierzchni i warstwie podbudowy, systemy odwadniające rowów i przepustów są niewystarczające, a w niektórych miejscach nawierzchnia drogi i jej podłoże mają niedostateczną nośność.

W związku z tym, w ramach przebudowy, przewidziano zabezpieczenie miejscowych osuwisk, kompletną wymianę konstrukcji jezdni lub warstwy ścieralnej, wymianę i montaż barier, poręczy oraz słupków kierunkowych, a także wykonanie przepustów i urządzeń odwadniających.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Drogi i autostrady

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Drogi i autostrady

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Który wariant rozbudowy układu drogowego na Zakopiance?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie. Koniec prac na DW251 i moście nad Notecią

Drogi i autostrady

Kujawsko-pomorskie. Koniec prac na DW251 i moście nad Notecią

Damian Kelman 19 maja 2025

Rusza budowa ostatniego etapu „łącznika” A4 z DK9 i S19

Drogi i autostrady

Wszystkie oferty na rozbudowę DK36 dużo powyżej budżetu

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Drogi i autostrady

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Drogi i autostrady

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Który wariant rozbudowy układu drogowego na Zakopiance?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie. Koniec prac na DW251 i moście nad Notecią

Drogi i autostrady

Kujawsko-pomorskie. Koniec prac na DW251 i moście nad Notecią

Damian Kelman 19 maja 2025

Rusza budowa ostatniego etapu „łącznika” A4 z DK9 i S19

Drogi i autostrady

Wszystkie oferty na rozbudowę DK36 dużo powyżej budżetu

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5